Vriendelijke jongens........die Argentijnen - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Claudia Brenen - WaarBenJij.nu Vriendelijke jongens........die Argentijnen - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Claudia Brenen - WaarBenJij.nu

Vriendelijke jongens........die Argentijnen

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

13 December 2010 | Argentinië, Puerto Madryn

Felicia, mijn lerares voor de privéles Spaans, zegt dat het door het weer komt. Goed, bij de meeste mensen knapt het humeur inderdaad op met een beetje zonneschijn en warmte (hopelijk is het nog enigszins te harden in Europa?), maar zou dat echt de enige oorzaak zijn van die enorme vriendelijke inslag van de Argentijnen? En dan te bedenken dat ik alleen nog maar in Buenos Aires was, een stad met bijna net zoveel inwoners als heel Nederland. Over het algemeen niet een plek waar je veel aanspraak, warmte en openheid verwacht. Stadsmensen staan immers bekend om hun afstandelijkheid en een stad staat gelijk aan anonimiteit. Zo niet Buenos Aires: spontaan bood de dame aan het tafeltje naast ons aan om te assisteren bij onze menukeuze, vroeg een jongedame op straat of we het konden vinden of misschien haar hulp konden gebruiken en om in de bus met de bingo mee te kunnen spelen (18 uur van Buenos Aires naar Puerto Madryn) drong mijn buurvrouw mij een pen op. Overigens kende niemand elkaar in de bus, maar er werd toch lustig op los gekeuveld.
Kortom, iedereen die ik tot dusver ontmoet heb, is gewoon ontzettend aardig en behulpzaam (wat overigens de drempel om mijn beroerde Spaans te oefenen enorm verlaagd).

Maar ik hoor graag of anderen nog ideëen hebben over de oorzaak van deze vriendelijkheid (zou het in het water zitten of in het vlees, is het de politieke achtergrond of ligt het gewoon aan mij misschien?). Ik hoor het graag, want als ik de oorzaak weet, leg ik er direkt beslag op.

  • 14 December 2010 - 11:10

    Coby:

    Heerlijk beetje positieve berichten, kijk met plezier je foto's. Je vindt je draai, zie ik.
    Ligt aan de taal, de zon en gevoel voor drama en passie. Net als Spanje, dat vind ik thuiskomen.
    Emoties, emoties en nog is emoties, ze laten ze zien en dat is niet voor iedereen weggelegd, toch?xx

  • 14 December 2010 - 16:02

    Saskia:

    Ha,Claudia
    Ben blij dat je het naar je zin hebt.
    Het kan zeker aan het weer liggen want hier wordt je alleen al van de kou en andere ellende verkouden .
    Ik ben dus niet echt blij,maar het komt goed.
    11december nog een spaarkasfeest gehad,was gezellig.
    groetjes SAskia

  • 25 December 2010 - 23:09

    Janneke:

    Hallo Claudia,
    Ik vertrek op 1 februari naar Argentinie om eerst 4 weken rond te reizen en daarna een jaar te gaan studeren/stage lopen in Buenos Aires. Mijn vraag aan jou is, (als je misschien tijd hebt om deze te beantwoorden): Doe jij alles op de bonnefooi, of heb je je reis van te voren gepland en busreizen geboekt? Ik wil namelijk heel graag Buenos Aires, (misschien mendoza), Bariloche, Puerto Madryn, El Calafate, Ushuaia bezoeken en alle mooie natuur etc. bezichtigen. Ik vraag me af hoe het zit met die bussen? (Ik wil namelijk graag met de trein en de bus om vervolgens van Ushuaia naar Buenos Aires te vliegen.) Ik begreep dat de bussen soms vol kunnen zitten, en het is het duur? Mijn email adres is jannemoon5@hotmail.com. Ik begrijp het als je er geen tijd voor hebt, maar ik wilde het graag aan iemand vragen die meer ervaring heeft. Alvast bedankt! Gr. Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Madryn

Claudia

I don't know where I'm going for the ocean will decide. It's not the destination, it's the glory of the ride.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 87141

Voorgaande reizen:

12 November 2011 - 18 November 2011

New York, New York

28 Februari 2011 - 04 September 2011

Frankrijk en Spanje, werken als ITM

24 November 2010 - 10 Februari 2011

Argentinië, backpacken

01 Maart 2010 - 02 November 2010

Frankrijk, werken als International Teammanager

21 December 2009 - 17 Januari 2010

Spanje, maandje luieren in Andalusië

25 Februari 2009 - 04 November 2009

Frankrijk, werken als International Teammanager

16 November 2008 - 21 Januari 2009

Indonesië, 2 maanden met de rugzak op pad

25 Februari 2008 - 27 November 2008

Frankrijk, werken als International Teammmanager

16 November 2007 - 16 December 2007

Curaçao, op avontuur met Peter-Jan

07 April 2007 - 25 Oktober 2007

Frankrijk, werken als beheerder in de Vendée

15 Maart 2007 - 05 April 2007

Turkije, backpacken

27 December 2006 - 30 December 2006

Berlijn, lang weekend weg

13 Maart 2006 - 19 September 2006

Frankrijk, werken als beheerder in Lectoure

01 April 2005 - 15 Oktober 2005

Frankrijk, werken als Area Assistant in La Palmyre

14 Januari 2005 - 24 Maart 2005

Thailand, backpacken

18 December 2004 - 05 Januari 2005

Kopenhagen, op visite bij Maria

30 April 2004 - 30 September 2004

Frankrijk, Loiredal, werken als Area Assistant

15 Januari 2003 - 19 Juni 2003

Zuidelijk Afrika, backpacken

Landen bezocht: