De eerste indruk - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Claudia Brenen - WaarBenJij.nu De eerste indruk - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Claudia Brenen - WaarBenJij.nu

De eerste indruk

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

04 December 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Godzijdank, wat een gerustelling, Argentinië is geen land vol met Maxima's. Ook als klein rond Nederlands propje in een ensemble van H&M en Primark kun je hier gewoon onopvallend over straat. De dames en heren Argentijnen zien er eigenlijk niet veel anders uit dan zeer zomers geklede Nederlands. Tegelijkertijd wel een beetje tereurstellend, want je hoopt toch stiekem wel zo'n Andy Garcia of Antonio Banderas ergens te spotten, maar nee, het zijn meer Willem-Alexanders met iets donkerder haar. Beetje lastig is het ook wel, want er wordt wel van je verwacht dat je Spaans spreekt. Nou goed, daar wordt aan gewerkt. Ik heb nu 1 week les achter de rug en kan duidelijk maken dat de kat in de tuin is en dat het boek op tafel ligt. Hele nuttige informatie om over de dragen, maar hopelijk kan ik eind volgende week uitleggen dat Maxima geen koningin is maar getrouwd met de kroonprins en dat de Nederlandse monarchie onder druk staat met de rechtse politieke tendens die momenteel heerst in ons marginale landje.

Behalve aan de taal, probeer je je natuurlijk ook aan andere gewoonten en gebruiken aan te passen en hier betekent dat 4 maaltijden per dag nuttigen. Ik zag het al somber in, gewicht technisch gesproken, met al dat Argentijnse rundvlees en mooie wijnen, maar nu moet ik ook nog 4 maaltijden per dag gebruiken !
Maar wacht eens even, hoe blijven die vrouwen hier dan zo slank (want toegegeven, driekwart van de vrouwen heeft toch wel een J-Lo figuur)? Nou, ik ben eruit......denk ik. Tegen de tijd dat je aan tafel gaat, rond een uur of tien, ben je wel over je honger heen. Na een hap of 3, 4 zit je vol. Hopelijk gaat het werken en pas ik aan het einde van de reis nog gewoon in mijn spijkerbroek.

• 04 December 2010 - 23:27

Peter:

Tering wat een boekenwinkel. Zal die ene van Floortje er ook liggen?

• 05 December 2010 - 21:05

Saskia:

Heel mooi.
    Ik hoop dat je het naar je zin heb daar en dat je lekker kan bij komen van je werk.
    Groetjes Saskia

• 09 December 2010 - 07:29

SJAK:

Vet vet vet!!! Ben je ook nog naar de couchsurfmeeting gegaan?

xx have fun

Oja, ik stuur je even een mail... JE GAAT BLIJ ZIJNNNNNNN