Dat zou me thuis nooit gebeuren (deel 1) - Reisverslag uit Torreilles, Frankrijk van Claudia Brenen - WaarBenJij.nu Dat zou me thuis nooit gebeuren (deel 1) - Reisverslag uit Torreilles, Frankrijk van Claudia Brenen - WaarBenJij.nu

Dat zou me thuis nooit gebeuren (deel 1)

Door: McC-:laud

Blijf op de hoogte en volg Claudia

25 Juni 2011 | Frankrijk, Torreilles

Al meer dan 7 jaar zit ik in de campingbusiness, dus veel daarvan is voor mij inmiddels normaal, geaccepteerd en gewoon geworden (niet te verwarren met “saai”), maar zo nu en dan dringt het weer even tot me door: “campinglife is life Jim, but not as we know it, not as we know it.” Deze momenten vinden meestal plaats als ik lekker onderweg ben met mijn blauwe Vacansoleilbusje en een grappig, ongemakkelijk of erg (on)plezierig moment mijn gedachte passeert. Veel van deze overpeinzingen eindigen ermee dat ik bij mezelf denk “dat zou me thuis nooit gebeuren, als ik dit toch eens aan iemand kon vertellen.” Dat gebeurt bijna nooit, dat ik het aan iemand vertel, want tegen de tijd dat ik weer in Nederland ben en met “normale” mensen spreek (daarmee bedoel ik mensen die niet in de kampeerwereld werken) ben ik de meeste van die voorvalletjes alweer vergeten. Maar de tijden zijn veranderd, ik kom er mee naar buiten en ik ZAL er over praten, hier, in dit blog. Ik wil beginnen met een verhaal dat aantoont dat de dunne lijn tussen het zakelijk en het persoonlijk leven hier soms weleens iets té dun kan zijn.

Als International Teammanager bij Vacansoleil werk ik over het algemeen met heel leuk, enthousiast en geschikte personeel, maar ook zij kunnen zich weleens vergissen. Dus uiteraard is een deel van mijn werk, net als dat van andere managers, het voeren van slecht nieuws gesprekken (lees: het geven van een waarschuwing). Een tijdje terug had ik zo'n gesprek met een jonge gast die aan het werk was op de camping waar ik op dat moment tijdelijk woonde. Aardige knul die een vergissing begaan had, dus we hadden een onplezierig, hoewel broodnodig, gesprek. Hij nam het goed op en ik vertelde hem dat als hij hierover of over iets anders nog eens met mij wilde praten hij mij altijd kon bellen, of, als hij mij liever persoonlijk wilde spreken, ik slechts een aantal caravans verderop te vinden was.
Gesprek zat erop, klus geklaard en ik ging weer door met mijn eigen zaken (op dat moment: genieten van mijn vrije dag). Ik haalde de was van de wasserette, vond een aantal droogrekjes en begon mijn schone was op te hangen. Ondertussen had de jongeman in kwestie zijn toekomst nog eens overdacht en besloot mij op te zoeken om mij nog het één en ander te vertellen. Prima, daar ben ik ook voor, maar hoe hou je je staande als “strenge maar rechtvaardige manager” als je in je linkerhand een “zaterdag-avond-miniscuul-zwart-stringetje” hebt, in je andere hand een “Bridget-Jones-comfortabele-maar-gigantisch-grote-witte-tent” en in je mond een aantal knijpers? Ik hou mezelf voor dat het me gelukt is en dat hij mij zal herinneren om mijn wijze woorden en niet om mijn schitterend schone ondergoed, maar ik dacht ook bij mezelf: “zoiets zou me thuis nooit gebeuren.”

  • 25 Juni 2011 - 12:19

    Ma:

    Ik kan me herinneren dat zit soort situaties voor een klein kleutertje Claudia lang geleden precies de momenten waren om kattekwaad uit te halen. Dus moet je eigenlijk een soort deja vu gevoel gehad hebben hahaha. Alhoewel, ik weet niet of ik toen ook met schoon ondergoed van jou in mijn hand stond??

  • 25 Juni 2011 - 14:46

    Pa:

    Had je mij zo'n verhaal niet eerder kunnen vertellen. Nu weet ik pas de juiste verleidingstruc om op zaterdag aan een oudere vrouw te komen en door de weeks..... nou laat maar. ha ha ha

  • 25 Juni 2011 - 16:14

    Saskia:

    Oef,best moeilijk als ik het zo lees.
    Maar hopen dat het doordringt cq goed opgenomen wordt door het persoon.

    moet dus ook niet te vaak op deze manier gebeuren.
    Sterkte inieder geval.
    Groetjes Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

I don't know where I'm going for the ocean will decide. It's not the destination, it's the glory of the ride.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 87473

Voorgaande reizen:

12 November 2011 - 18 November 2011

New York, New York

28 Februari 2011 - 04 September 2011

Frankrijk en Spanje, werken als ITM

24 November 2010 - 10 Februari 2011

Argentinië, backpacken

01 Maart 2010 - 02 November 2010

Frankrijk, werken als International Teammanager

21 December 2009 - 17 Januari 2010

Spanje, maandje luieren in Andalusië

25 Februari 2009 - 04 November 2009

Frankrijk, werken als International Teammanager

16 November 2008 - 21 Januari 2009

Indonesië, 2 maanden met de rugzak op pad

25 Februari 2008 - 27 November 2008

Frankrijk, werken als International Teammmanager

16 November 2007 - 16 December 2007

Curaçao, op avontuur met Peter-Jan

07 April 2007 - 25 Oktober 2007

Frankrijk, werken als beheerder in de Vendée

15 Maart 2007 - 05 April 2007

Turkije, backpacken

27 December 2006 - 30 December 2006

Berlijn, lang weekend weg

13 Maart 2006 - 19 September 2006

Frankrijk, werken als beheerder in Lectoure

01 April 2005 - 15 Oktober 2005

Frankrijk, werken als Area Assistant in La Palmyre

14 Januari 2005 - 24 Maart 2005

Thailand, backpacken

18 December 2004 - 05 Januari 2005

Kopenhagen, op visite bij Maria

30 April 2004 - 30 September 2004

Frankrijk, Loiredal, werken als Area Assistant

15 Januari 2003 - 19 Juni 2003

Zuidelijk Afrika, backpacken

Landen bezocht: