Was wil dass Weib...........? - Reisverslag uit Les Sables-d'Olonne, Frankrijk van Claudia Brenen - WaarBenJij.nu Was wil dass Weib...........? - Reisverslag uit Les Sables-d'Olonne, Frankrijk van Claudia Brenen - WaarBenJij.nu

Was wil dass Weib...........?

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

11 Mei 2009 | Frankrijk, Les Sables-d'Olonne

We schrijven 19 januari, ik verlaat Indonesië. Mijn visum is verlopen, het geld is bijna op en de nieuwe liefde kan niet mee de grens over. Gezien de omstandigheden wil ik dus wel naar Nederland.

Eenmaal terug in Nederland vind ik het best fijn om alle bekenden weer even te zien, continue beschikking te hebben over internet, de Lama’s en DWDD te kunnen kijken en een fijne koude Heineken of Hollandse koffie bij Co te kunnen halen. Maar niet werken en geen inkomsten maken toch dat ik gauw uitgekeken ben en weer snel op pad wil gaan.

Ik kan niet wachten om weer naar Frankrijk te vertrekken. Zingend en fluitend gaan we met 15 man onderweg naar het zuiden. Hard werken, hard feesten en mooie plekjes zien. Maar ik kan alweer niet wachten om uit het zuiden, met mijn eigen kleine teampje, weer iets noordelijker, naar mijn eigen gebied te vertrekken. Terug naar “huis”.

Heerlijk, weer op bekend terrein, werken op mijn manier en mijn tempo. Maar al gauw begin ik alweer uit te kijken naar het einde van de montage. We lopen tegen een aantal uitdagingen aan: slecht weer, zwembaden die gebouwd worden, lekke banden, vast gelopen bus, een team dat uit zulke verschillende mensen bestaat dat er bijna geen echt team van te smeden valt, diefstal, blessures en onderbemanning.

En dan komt het goede nieuws uit Indonesië, het visum is binnen. Plotseling beseft “das Weib” dan heel goed wat ze NIET wil en dat is dit rare, idiote, maar zo spannende en leuke leven veranderen. Met een klomp in de maag en een waanzinnig schuldgevoel belt ze Indonesië en tracht het uit te leggen. Uiteraard een onmogelijke zaak. In ieder geval is ze daarna weer terug naar haar originele status, naar die van Miss Liberty (zo genoemd door goede vriend en zeer gewaardeerde collega).

Nu: de montage is bijna afgelopen, de nieuwe caravan staat op een prachtige plek aan het strand en is gezellig ingericht, vrienden hebben hun vakantie bij mij op de camping geboekt en ik heb weer alle vrijheid van de wereld. Het lijkt er heel even op dat het Weib weet wat ze wil. Maar voor hoe lang…….

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

I don't know where I'm going for the ocean will decide. It's not the destination, it's the glory of the ride.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 87521

Voorgaande reizen:

12 November 2011 - 18 November 2011

New York, New York

28 Februari 2011 - 04 September 2011

Frankrijk en Spanje, werken als ITM

24 November 2010 - 10 Februari 2011

Argentinië, backpacken

01 Maart 2010 - 02 November 2010

Frankrijk, werken als International Teammanager

21 December 2009 - 17 Januari 2010

Spanje, maandje luieren in Andalusië

25 Februari 2009 - 04 November 2009

Frankrijk, werken als International Teammanager

16 November 2008 - 21 Januari 2009

Indonesië, 2 maanden met de rugzak op pad

25 Februari 2008 - 27 November 2008

Frankrijk, werken als International Teammmanager

16 November 2007 - 16 December 2007

Curaçao, op avontuur met Peter-Jan

07 April 2007 - 25 Oktober 2007

Frankrijk, werken als beheerder in de Vendée

15 Maart 2007 - 05 April 2007

Turkije, backpacken

27 December 2006 - 30 December 2006

Berlijn, lang weekend weg

13 Maart 2006 - 19 September 2006

Frankrijk, werken als beheerder in Lectoure

01 April 2005 - 15 Oktober 2005

Frankrijk, werken als Area Assistant in La Palmyre

14 Januari 2005 - 24 Maart 2005

Thailand, backpacken

18 December 2004 - 05 Januari 2005

Kopenhagen, op visite bij Maria

30 April 2004 - 30 September 2004

Frankrijk, Loiredal, werken als Area Assistant

15 Januari 2003 - 19 Juni 2003

Zuidelijk Afrika, backpacken

Landen bezocht: