Krugerpark - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Claudia Brenen - WaarBenJij.nu Krugerpark - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Claudia Brenen - WaarBenJij.nu

Krugerpark

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

25 Februari 2003 | Zuid-Afrika, Hazyview

Zaterdag 23 februari

Het begint nu toch wel duidelijk te worden dat we aan het einde van de toer komen, want we verlaten Mozambique en zijn weer terug in Zuid -Afrika. We rijden naar Hazyview waar we in een prachtige Drifters Inn zullen slapen. Het is een houten chalet, midden in het bos en helemaal voor ons alleen. Vanaf het balkon hebben we uitzicht op het kleine riviertje dat tussen de bomen door kronkelt.
Om onze gidsen een avondje rust te gunnen, hebben mijn Duitse vrienden een Duitse avond gepland. Zij zullen koken vandaag. Chris en Keith, Susanne en ik, de enige vrouwen in het gezelschap, laten de mannen rustig hun gang gaan. Het resultaat mag er zijn: worst, zuurkool en aardappelpuree. We krijgen zelfs yoghurt met vruchten toe.


Maandag 24 februari

Ik had er al op gerekend, Krugerpark kan me niet echt meer bekoren. Dat klinkt natuurlijk heel blasé, maar na de uitgestrekte reservaten van Botswana met heel weinig voorzieningen en nog minder bezoekers, voelt Kruger toch een beetje aan als een dierentuin. We rijden een halve dag rond en alles wat we zien zijn toeristen.
De laatste avond van onze toer overnachten we in het park, waar we een traditionele Zuid-Afrikaanse braai hebben.


Dinsdag 25 februari

We willen natuurlijk niet het Krugerpark verlaten zonder ook maar iets van wild te hebben gezien. Daarom beginnen we bij het eerste ochtendgloren al aan onze laatste gamedrive. En we worden beloond !! Om te beginnen zien we een aantal malen buffels. Daarna worden we helemaal verwend, want we zien een cheetah. Dat is erg uitzonderlijk, aangezien er slechts 200 rondlopen in het park (ter vergelijking, het park ter grootte van Nederland herbergt 2000 leeuwen en 2000 tijgers). We volgen de sierlijke kat een tijdje en dan steekt ze de weg over. Halverwege besluit ze even uit te rusten en zich een beetje te wassen. We worden echt op onze wenken bediend.
En of het allemaal nog niet genoeg is, vinden we ook nog neushoorns. Ik ben het meest blij van allemaal, want het maakt mijn Big five compleet. Deze trip heb ik ze allemaal gezien: buffels, luipaarden, leeuwen, olifanten én neushoorns. Maar dan is het afgelopen, voorbij, terug naar Jo’burg. En dat is wel weer even schrikken. Zes weken lang heb ik niets anders gezien dan bomen, strand, hutjes en wildlife. Terugkomen in een stad van dit formaat is een aanval op de zintuigen. De enorme grote, kleurrijke en talrijke reclame-uitingen schreeuwen om mijn aandacht, het verkeer raast voorbij of staat vast in een file. Even vraag ik me af of ik wel echt zo’n “city-girl” ben.
Voor we terug rijden naar de Drifters Inn, stoppen we op de luchthaven. Vijf van ons zullen vandaag de reis naar huis moeten aanvaarden. Dirk en Falk hoeven morgen pas te vertrekken. Vanavond verkennen ze het nachtleven van Jo’burg. Ik sla hun uitnodiging om mee te gaan af, want ik ben doodmoe. In plaats daarvan hang ik wat aan de bar bij Bethuekl, de barman waar ik zes weken geleden mee naar de pub ben geweest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Hazyview

Zuidelijk Afrika, backpacken

Mijn allereerste backpack avontuur.

Recente Reisverslagen:

01 Maart 2010

Pretoria

04 Maart 2003

Amphitheatre

25 Februari 2003

Krugerpark

22 Februari 2003

Chidenguele

20 Februari 2003

Vilanculos
Claudia

I don't know where I'm going for the ocean will decide. It's not the destination, it's the glory of the ride.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 87124

Voorgaande reizen:

12 November 2011 - 18 November 2011

New York, New York

28 Februari 2011 - 04 September 2011

Frankrijk en Spanje, werken als ITM

24 November 2010 - 10 Februari 2011

Argentinië, backpacken

01 Maart 2010 - 02 November 2010

Frankrijk, werken als International Teammanager

21 December 2009 - 17 Januari 2010

Spanje, maandje luieren in Andalusië

25 Februari 2009 - 04 November 2009

Frankrijk, werken als International Teammanager

16 November 2008 - 21 Januari 2009

Indonesië, 2 maanden met de rugzak op pad

25 Februari 2008 - 27 November 2008

Frankrijk, werken als International Teammmanager

16 November 2007 - 16 December 2007

Curaçao, op avontuur met Peter-Jan

07 April 2007 - 25 Oktober 2007

Frankrijk, werken als beheerder in de Vendée

15 Maart 2007 - 05 April 2007

Turkije, backpacken

27 December 2006 - 30 December 2006

Berlijn, lang weekend weg

13 Maart 2006 - 19 September 2006

Frankrijk, werken als beheerder in Lectoure

01 April 2005 - 15 Oktober 2005

Frankrijk, werken als Area Assistant in La Palmyre

14 Januari 2005 - 24 Maart 2005

Thailand, backpacken

18 December 2004 - 05 Januari 2005

Kopenhagen, op visite bij Maria

30 April 2004 - 30 September 2004

Frankrijk, Loiredal, werken als Area Assistant

15 Januari 2003 - 19 Juni 2003

Zuidelijk Afrika, backpacken

Landen bezocht: